Significant doorontwikkelen? Tijd voor rebranding

rebranding_storyconnect

Al meer dan tien jaar helpen we organisaties zichzelf te verbeteren middels de kracht van verhalen. En ook wij werken aan onze eigen doorontwikkeling. 

Een aantal weken geleden gaven we in een blog al een tipje van de sluier over de veranderingen die we doorvoeren. Van het verbeteren van digitale veiligheid, toegankelijkheid van vertelpunten tot rebranding: achter de schermen zijn we hier hard mee bezig. De komende tijd nemen we je graag in mee in ons eigen ontwikkelproces via LinkedIn en verdiepende blogs. 

Het nut van rebranding voor organisaties in ontwikkeling

Deze week een nadere blik op rebranding en het nut ervan. Voor ons, maar ook voor organisaties in het algemeen. Voor StoryConnect ligt de focus ten eerste op onze huisstijl, inclusief een nieuw logo. Daarbij worden we onder andere ondersteund door Vera Warmsteeker van Angoan. Een nieuwe huisstijl past bij de ontwikkelingen die we hebben doorgemaakt. We zien het zelf als een nieuwe jas; na tien jaar is het voor ons tijd voor iets nieuws dat beter bij ons past. 

Dat betekent natuurlijk niet dat we elke organisatie aanraden om elk decennium het visuele roer om te gooien. Een bedrijf als KLM of Philips zal daar bijvoorbeeld allerminst bij gebaat zijn. Rebranding is vooral effectief en waardevol wanneer je als organisatie een significante ontwikkeling hebt doorgemaakt (of wil gaan doormaken), waardoor je aanbod of doelgroep verandert. 

Rebranding StoryConnect: waarom zo nodig?

Wat is nu de reden van onze eigen rebranding? We zijn in de afgelopen twee jaar flink veranderd op meerdere noemenswaardige vlakken: 

  • Groei team: van 2 naar 11 personen.
  • Interne organisatieverandering: iedereen bouwt gelijkwaardig mee.
  • Aanscherpen focuspunt: leren en verbeteren in teams en organisaties door verhalen.
  • Actief worden in andere sectoren. Voorheen was dit voornamelijk de zorgsector.
  • Technische doorontwikkeling van ons platform.
  • Doorontwikkeling StoryConnect Academy: on the job training voor personeel klanten en lancering van nieuwe programma’s in het najaar. 

Wanneer je dusdanig significant verandert, voelt de huisstijl niet meer passend bij wie je bent geworden. Daarom besloten we onze veranderde organisatie een nieuw jasje te geven middels rebranding. 

Extra aandacht door positionering

Ook maken we meer werk van onze positionering, voornamelijk op LinkedIn maar ook andere online content. Veranderingen in ons dienstenaanbod en de sectoren waarin we actief zijn, vraagt om een helder overgebrachte positionering. Zo weten de juiste organisaties StoryConnect te vinden om gebruik te kunnen maken van onze expertise.

Maar niet alleen voor de buitenwereld is een duidelijke positionering effectief. Ook binnen onze organisatie geeft het werknemers handvatten om effectiever en doelgerichter te werken. Concrete kernwaarden en doelgroepafbakening middels personas helpen daar bijvoorbeeld bij. Wij zelf zijn bij dat laatste geholpen door Mirjam van Dijk en haar afstudeeronderzoek. Dat gaf verschillende aanknopingspunten voor onze doorontwikkeling op het gebied van communicatie, zoals het helder krijgen van onze doelgroep middels personas en het uitwerken van de klantreis. Zo hebben we veel duidelijker voor ogen wie onze hulp het beste zou kunnen gebruiken én hoe we deze personen het beste zouden kunnen bereiken. Aangezien positionering en communicatie een vak apart is, worden we daarbij extern ondersteund door Trive Technology en Laura Louwes van Sowieseo.com

Samen met de rebranding zal onze (her)positionering de aandacht gaan trekken bij nieuwe potentiële klanten. Ons doel: op nog veel meer plekken waarde mogen toevoegen met onze unieke methode. 

Deel dit bericht

Scroll naar boven